nazwa dokumentu: Sprzedaż nieruchomości w formie bezprzetargowej na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej

 

 

 

 obrazek

 

 

Urząd Miejski w Łobzie, ul. Niepodległości 13

tel.: (091) 3974001(02), fax.: (091) 3974373,

e-mail: lobez@lobez.pl

www.lobez.pl

 

 

 Sprzedaż nieruchomości w formie bezprzetargowej na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej

 

 

PODSTAWA PRAWNA

  • § Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. 2020 r.  poz. 65),
  • § Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz.506 z późń. zm.),
  • § Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019, poz. 1145 z późń.  zm.),
  • § Uchwała Nr XXXVI/284/2017 Rady Miejskiej w Łobzie w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania
    i obciążania nieruchomości stanowiących własność Gminy Łobez oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania  na okres dłuższy niż trzy lata lub na czas nieoznaczony.

 

I. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Formularze wniosków można otrzymać w pokoju nr 11 Urzędu Miejskiego.

Wnioski przyjmowane są w Sekretariacie Urzędu Miejskiego.

 

II.WYMAGANE DOKUMENTY

- wniosek,

- w przypadku osób fizycznych dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport),

- w przypadku osób prawnych oraz innych jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej,
a podlegającej rejestracji – aktualny wydruk z rejestru, właściwe pełnomocnictwa, dokumenty tożsamości (dowód osobisty lub paszport) osób reprezentujących podmiot.

 

III. OPŁATY

-  nie podlega opłacie skarbowej (art. 2 ust. 1 pkt 1 litera h)

 

IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA

W ustawie o gospodarce nieruchomościami jako zasadę przyjęto, że nieruchomości są sprzedawane w drodze przetargu. Wyjątki od tej zasady zapisane zostały m.in. w art. 37 ust. 2 w/w ustawy np. gdy przedmiotem zbycia jest nieruchomość lub jej części jeżeli mogą poprawić warunki zagospodarowania nieruchomości przyległej, stanowiącej własność osoby wnioskującej o nabycie.

  1. Podział nieruchomości, jeżeli wnioskowana część nieruchomości wymaga wydzielenia geodezyjnego.
  2. Podjęcie zarządzenia przez Burmistrza o zbyciu nieruchomości w formie bezprzetargowej.
  3. Określenie wartości nieruchomości gruntowej przez rzeczoznawcę majątkowego.
  4. Podanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży na okres 21dni.

W wykazie nieruchomości zamieszcza się m.in. informację o terminie do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Termin złożenia wniosku dla tych osób nie może być krótszy niż 6 tygodni, licząc od dnia wywieszenia wykazu.

  1. Wykonanie wypisu z rejestru gruntów oraz uzyskanie zaświadczenia o planie urządzenia lasu przez organ prowadzący ewidencję gruntów.
  2. Spisanie protokółu rokowań.
  3. Dostarczenie dokumentów do Notariusza.
  4. Zawiadomienie nabywcy nieruchomości o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży.
  5. Sporządzenie umowy notarialnej.

 

V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

  1. Sprawy z zakresu zbywania nieruchomości mają charakter cywilnoprawny. Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów na załatwienie wniosków.
  2. Terminy poszczególnych czynności dotyczących sprzedaży określa ustawa o gospodarce nieruchomościami.

VI. TRYB ODWOŁAWCZY

Nie przewiduje się trybu odwoławczego, gdyż jest to czynność o charakterze cywilnoprawnym i dochodzi do skutku w wyniku złożenia oświadczenia woli przed notariuszem

VII. INFORMACJE DODATKOWE

Podanie numeru telefonu ułatwi kontakt z nabywcą nieruchomości.

 

VIII.OSOBA ZAŁATWIEJĄCA SPRAWĘ

Wydział Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami

 Agnieszka Drogosz, pokój nr 11, tel. (091) 397-61-73

 

 

 
informacje wprowadził:Grzegorz Lew
informacje wytworzył:Agnieszka Drogosz
data dodania: 11 Stycznia 2015
data modyfikacji: Grzegorz Lew / 2020-01-31 10:51:19
data wyworzenia: Agnieszka Drogosz / 18 Lutego 2015