nazwa dokumentu: Sprzedaż lokali użytkowych stanowiących własność gminy na rzecz ich najemców.

 

 

 obrazek

 

Urząd Miejski w Łobzie, ul. Niepodległości 13

tel.: (091) 3974001(02), fax.: (091) 3974373,

e-mail: lobez@lobez.pl

www.lobez.pl

 

 

Sprzedaż lokali użytkowych stanowiących własność gminy na rzecz ich najemców

 

 

PODSTAWA PRAWNA

  • § Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r. poz. 65 z późn. zm.),
  • § Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2019 r. poz. 737 z późn. zm.),
  • § Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zm.),
  • § Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 r. poz. 1145 z późn. zm.),
  • § Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 z późn. zm.),
  • § Uchwała Rady Miejskiej w Łobzie w sprawie przyznania pierwszeństwa nabycia lokali użytkowych lub budynków użytkowych ich najemcom lub dzierżawcom

 

I. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Formularze wniosków można otrzymać w Biurze Obsługi Interesantów oraz pokoju nr 10 Urzędu Miejskiego.

Wnioski przyjmowane są w Sekretariacie Urzędu Miejskiego.

II. WYMAGANE DOKUMENTY

- wniosek o nabycie lokalu użytkowego,

- dowód osobisty,

- numer identyfikacji podatkowej,

- umowa najmu.

III. OPŁATY

- nie podlega opłacie skarbowej (art. 2 ust. 1 pkt 1 litera h),

 

IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA

  1. Wystąpienie do Rady Miejskiej o wydanie opinii w sprawie sprzedaży wnioskowanego lokalu użytkowego.
  2. Podjęcie zarządzenia przez Burmistrza w sprawie wyznaczenia lokalu użytkowego do sprzedaży.
  3. Oszacowanie wartości lokalu oraz sporządzenie opisu nieruchomości przez rzeczoznawcę majątkowego.
  4. Uzyskanie zaświadczenia od Starosty, że dany lokal spełnia wymogi samodzielnego lokalu w rozumieniu ustawy
    o własności lokali.
  5. Podanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży na okres 21 dni.
    W wykazie nieruchomości zamieszcza się m.in. informację o terminie do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt. 1 i pkt 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Termin złożenia wniosku dla tych osób nie może być krótszy niż 6 tygodni, licząc od dnia wywieszenia wykazu.
  6. Wykonanie wypisu z rejestru gruntów wraz z kartoteką budynków i lokali oraz wyrysem z mapy ewidencyjnej w Starostwie Powiatowym.
  7. Spisanie protokołu rokowań.
  8. Sporządzenie umowy notarialnej.

 

V. TERMIN  ZAŁATWIENIA  SPRAW:

Do wyodrębnienia własności lokali i ich sprzedaży mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.

Ustawa o własności lokali nie przewiduje załatwiania tych spraw w oparciu o przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.

 

VI. TRYB ODWOŁAWCZY

Nie przewiduje się trybu odwoławczego, gdyż jest to czynność o charakterze cywilnoprawnym i dochodzi do skutku w wyniku złożenia oświadczenia woli przed notariuszem

 

VII. INFORMACJE DODATKOWE

 Podanie we wniosku numeru telefonu ułatwi kontakt z wnioskodawcą.

 

VIII. OSOBA ZAŁATWIEJĄCA SPRAWĘ

Wydział Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami

Katarzyna Danylczak, pokój nr 10, tel. (091) 397-61-71

 

 
informacje wprowadził:Grzegorz Lew
informacje wytworzył:Katarzyna Danylczak
data dodania: 11 Stycznia 2015
data modyfikacji: Grzegorz Lew / 2020-01-31 11:35:43
data wyworzenia: Katarzyna Danylczak / 11 Marca 2015