Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Łobzie
Bip - Strona główna

Urząd Miejski

Burmistrz

Kontakt

Budżet

Poradnik petenta (Procedury załatwiania spraw )

Interpretacje podatkowe »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Rada Miejska

Interpelacje i zapytania radnych »

Miejska Rada Oświaty

Jednostki Pomocnicze

Gminne jednostki organizacyjne

Zamówienia publiczne

Nieruchomości

Zapytania ofertowe »

Gospodarowanie zużytymi lub zbędnymi składnikami majatku ruchomego Gminy Łobez »

Informacje, komunikaty

Obwieszczenia w sprawie wydania decyzji środowiskowych

Obwieszczenia w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego »

Decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzje o warunkach zabudowy, poprzedzone decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach »

Ochrona Środowiska

Planowanie przestrzenne »

Plan zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Łobez

Ochrona danych osobowych

Mienie komunalne

Prawo lokalne

Oświadczenia majątkowe

Dzienniki Ustaw, Monitory Polskie, Dzienniki Urzędowe

Stypendia szkolne

Zachodniopomorska karta rodziny i karta seniora

Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Współpraca z organizacjami pozarządowmi

Mapa aktywności organizacji pozarządowych

Rejestry i Ewidencje

Elektroniczna skrzynka podawcza

Objaśnienia skrótów

Ponowne wykorzystywanie

Podstawowa kwota dotacji dla szkół i przedszkoli

Działalność lobbingowa »

Petycje »

Informacja o polowaniach zbiorowych

Raport o stanie Gminy Łobez »

Dostępność

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Organizacja Urzędu: Wydział Infrastruktury Komunalnej i Ochrony Środowiska

Wydział Infrastruktury Komunalnej i Ochrony Środowiska

 

Kierownik Wydziału: p. Małgorzata Różańska
Tel: bezpośredni (91) 397-61-68, centrala (91) 397-40-01/02

e-mail: odpady@lobez.pl, zielen@lobez.pl
Wydział Infrastruktury Komunalnej i Ochrony Środowiska podlega bezpośrednio Zastępcy Burmistrza.

Zadania Wydziału:

 

1) prowadzenie zadań własnych Gminy w zakresie usług komunalnych, a w szczególności:

a) wodociągów i zaopatrzenia w wodę,

b) odprowadzania i oczyszczania ścieków,

c) utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych,

d) wywozu i unieszkodliwiania odpadów komunalnych i nieczystości płynnych,

e) monitoringu nieczynnego składowiska odpadów,

f) ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,

g) utrzymania cmentarzy komunalnych,

h) nadzoru nad selektywną zbiórką odpadów,

i) zaopatrzenia w energię  cieplną.

2) podejmowanie czynności w celu objęcia zorganizowanym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi nieruchomości,

3) planowanie i koordynowanie prac związanych z selektywną zbiórką odpadów,

4) podejmowanie działań w celu likwidacji dzikich wysypisk,

5) prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

6) dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.

7) prowadzenie ewidencji:

a) zbiorników bezodpływowych w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej;

b) przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej;

8) opiniowanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi oraz prowadzenia działalności w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów,

9) wydawanie i cofanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców:

a) opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

b) ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,

c) prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,

10) nadzór nad przestrzeganiem obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie utrzymania czystości, porządku oraz wydawanie w tym zakresie decyzji nakazujących,

11)  wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,

12)   sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepisów o ochronie środowiska i ochronie przyrody w zakresie sprawowanym przez Gminę Łobez,

13)  opiniowanie projektów prac geologicznych,

14)  prowadzenie publicznie dostępnego wykazu o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,

15)  prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska,

16)  prowadzenie spraw dotyczących dotacji przyznawanych na zadania związane z przyłączeniem nieruchomości do kanalizacji sanitarnej, utylizacją azbestu oraz z budową przydomowych oczyszczalni ścieków,

17)  prowadzenie spraw dotyczących umieszczania reklam na terenach ogólnodostępnych i nieruchomościach gminnych (z wyłączeniem dróg publicznych)

18)  gospodarowanie i nadzór nad utrzymaniem zieleńców, zadrzewień, lasów i terenów ogólnodostępnych stanowiących własność Gminy Łobez,

19)  wydawanie zezwoleń na wycinkę drzew na gruntach nieleśnych,

20)  utrzymanie targowiska miejskiego,

21)  utrzymanie szaletów publicznych,

22)  gospodarowanie i utrzymanie placów zabaw i siłowni plenerowych na terenie Gminy Łobez,

23)  prowadzenie i koordynowanie działań związanych z planowaniem przestrzennym Gminy Łobez,

24)  wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji celu publicznego,

25)  wydawanie zaświadczeń oraz wypisów, wyrysów z planów zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań oraz kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,

26)  opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości,

27)  współdziałanie z administracją rządową w sprawach nadzoru urbanistyczno- architektonicznego i budowlanego,

28)  prowadzenie ewidencji dóbr kultury oraz współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie ochrony zabytków,

29)  prowadzenie spraw dotyczących dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków,

30)  nadzór pod względem merytorycznym nad realizacją umów (w zakresie zadań wydziału) zawartych w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

31)  nadzór merytoryczny nad działalnością Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Łobzie.

 

 

drukuj pobierz pdf    

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
E-Urząd
Rejestr informacji o Środowisku

Ogłoszenia i obwieszczenia »

BUDŻET OBYWATELSKI 2021

Młodzieżowy Zespół Doradczy Burmistrza Łobza

WYBORY UZUPEŁNIAJĄCE DO RADY MIEJSKIEJ W ŁOBZIE OKRĘG NR 2

WYBORY UZUPEŁNIAJĄCE DO RADY MIEJSKIEJ W ŁOBZIE OKRĘG NR 10

Wybory Prezydenckie 2020

UZUPEŁNIAJĄCE WYBORY ŁAWNIKÓW

Powszechny Spis Rolny 2020

NARODOWY SPIS POWSZECHNY LUDNOŚCI I MIESZKAŃ W 2021