Wydział Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami
Kierownik Wydziału: Krystyna Rusak Tel: bezpośredni (091) 397-61-74, centrala (091) 397-40-01/02 Wydział Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami podlega bezpośrednio Burmistrzowi.
Zadania Wydziału:
- wykonywanie zadań z zakresu rolnictwa oraz współpraca z jednostkami pracującymi na rzecz rolnictwa,
- współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zaraźliwych i zakaźnych zwierząt,
- współpraca z kołami łowieckimi działającymi na terenie Gminy w zakresie prowadzonej gospodarki zwierzyną leśną oraz prowadzenie mediacji w celu polubownego rozstrzygania sporów o wysokość odszkodowania za szkody łowieckie,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką gruntami Gminy,
- nadzór na realizacją umów najmu i dzierżawy nieruchomości Gminy,
- prowadzenie rejestrów nieruchomości skomunalizowanych, oddanych w użytkowanie wieczyste, sprzedanych na własność i dzierżawionych,
- prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów oraz nadawania nieruchomościom numeracji porządkowej, a także prowadzenie w tym zakresie rejestrów obejmujących miasto i gminę Łobez,
- prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą mienia komunalnego, lokali mieszkalnych, lokali użytkowych, działek pod budownictwoi nieruchomości zabudowanych,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem niezagospodarowanych budynków wolnostojących,
- kompletowanie dokumentacji niezbędnej do urządzenia ksiąg wieczystych dla nieruchomości stanowiących własność Gminy,
- prowadzenie spraw związanych z uregulowaniem stanu prawnego nieruchomości stanowiących własność Gminy lub pozostających w użytkowaniu wieczystym Gminy,
- prowadzenie spraw związanych z dzierżawą nieruchomości stanowiących własność Gminy,
- występowanie z wnioskami o wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów na gruncie oddanym w użytkowanie wieczyste,
- przejmowanie na własność Gminy budynków mieszkalnych, gospodarczych, infrastruktury mieszkaniowej oraz innych obiektów budowlanych do zasobów komunalnych wraz z przynależnymi gruntami,
- prowadzenie spraw związanych zasobem mieszkaniowym Gminy,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem lokalami użytkowymi,
- przy współpracy ze Społeczną Komisją Mieszkaniową prowadzenie spraw związanych z przydziałem lokali z mieszkaniowego zasobem Gminy Łobez,
- nadzór nad remontami lokali mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność Gminy Łobez,
- wydawanie postanowień o wszczęciu postepowania rozgraniczeniowego na działki na terenie gminy i miasta Łobez,
- aktualizacja opłat rocznych za użytkowanie wieczyste,
- naliczanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku budowy urządzeń infrastruktury technicznej i w wyniku podziału,
- przeznaczanie terenu na ogrody działkowe,
- wydawanie decyzji o rozgraniczanie, podziały i scalanie nieruchomości,
- wydawanie pozwoleń na uprawę maku i konopi,
- nadzór nad uprawami maku i konopi,
- wydawanie decyzji nakazującej zniszczenie upraw maku i konopi,
- nadzór pod względem merytorycznym nad realizacją umów (w zakresie zadań wydziału) zawartych w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- wykonywanie czynności związanych z poświadczeniami, o których mowa w ustawie z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz. U. z 2012 r. poz. 803),
- prowadzenie windykacji należności czynszowych z tytułu najmu i dzierżawy, opłat za media, ceny sprzedaży nieruchomości, opłat za przekształcenie użytkowania wieczystego, opłat rocznych użytkowania wieczystego.
|