Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Łobzie
Bip - Strona główna

Urząd Miejski

Burmistrz

Kontakt

Budżet

Poradnik petenta (Procedury załatwiania spraw )

Interpretacje podatkowe »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Rada Miejska

Interpelacje i zapytania radnych »

Miejska Rada Oświaty

Jednostki Pomocnicze

Gminne jednostki organizacyjne

Zamówienia publiczne

Nieruchomości

Zapytania ofertowe »

Gospodarowanie zużytymi lub zbędnymi składnikami majatku ruchomego Gminy Łobez »

Informacje, komunikaty

Obwieszczenia w sprawie wydania decyzji środowiskowych

Obwieszczenia w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego »

Decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzje o warunkach zabudowy, poprzedzone decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach »

Ochrona Środowiska

Planowanie przestrzenne »

Plan zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Łobez

Ochrona danych osobowych

Mienie komunalne

Prawo lokalne

Oświadczenia majątkowe

Dzienniki Ustaw, Monitory Polskie, Dzienniki Urzędowe

Stypendia szkolne

Zachodniopomorska karta rodziny i karta seniora

Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Współpraca z organizacjami pozarządowmi

Mapa aktywności organizacji pozarządowych

Rejestry i Ewidencje

Elektroniczna skrzynka podawcza

Objaśnienia skrótów

Ponowne wykorzystywanie

Podstawowa kwota dotacji dla szkół i przedszkoli

Działalność lobbingowa »

Petycje »

Informacja o polowaniach zbiorowych

Raport o stanie Gminy Łobez »

Dostępność

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Organizacja Urzędu » Wydział Spraw Obywatelskich
A A A

Organizacja Urzędu: Wydział Spraw Obywatelskich

Wydział Spraw Obywatelskich

 

 

Kierownik Wydziału: p. Zbigniew Gromek

bezpośredni (91) 397-61-64, centrala (91) 397-40-01/02

e-mail; dowody@lobez.pl, ewid@lobez.pl, usc@lobez.pl, zk@lobez.pl
Kierownik Wydziału Spraw Obywatelskichpodlega bezpośrednio Burmistrzowi

 

Zadania Wydziału:

 

1) realizacja zadań związanych z ewidencją ludności:

a) meldowanie osób w tym cudzoziemców, na pobyt czasowy i stały,

b) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach meldunkowych,

c) weryfikacja i aktualizacja danych osobowych mieszkańca w rejestrze PESEL,

d) wystawianie zaświadczeń z rejestru mieszkańców,

e) udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców,

f) sporządzanie wykazów dzieci objętych obowiązkiem szkolnym,

2) realizacja zadań związanych z wydawaniem dowodów osobistych:

a) przyjmowanie i rejestrowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych, sprawdzanie zapisów pod kątem ich zgodności  z USC i rejestrem mieszkańców,

b) wydawanie nowych  dowodów osobistych,

c) wprowadzanie wydanych dowodów do rejestru Systemu Rejestrów Państwowych,

d) prowadzenie i aktualizacja rejestru wydanych i unieważnionych dowodów osobistych,

e) prowadzenie rejestru i wydawanie zaświadczeń o utracie dokumentów,

f) prowadzenie archiwum kopert dowodowych wydanych dokumentów tożsamości,

3) załatwianie spraw z zakresu ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych,

4) załatwianie spraw z zakresu ustawy prawo o zgromadzeniach,

5) realizacja zadań w zakresie spraw obronnych:

a) planowanie obronne,

b) organizowanie i utrzymywanie systemu kierowania obronnością w Gminie, a w szczególności stałego dyżuru i stanowiska kierowania,

c) organizowanie akcji kurierskiej w Gminie,

d) planowanie i nakładanie na terenie Gminy obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony,

e) przygotowanie rezerw osobowych na potrzeby obronności, w szczególności prowadzenie rejestracji osób podlegających kwalifikacji wojskowej i przygotowania kwalifikacji wojskowej,

f) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem osób od pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,

g) przygotowanie publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne,

h) planowanie i organizowanie szkolenia obronnego,

i) kontrola wykonywanych zadań obronnych.

6) realizacja zadań w zakresie obrony cywilnej:

a) opracowanie planów Obrony Cywilnej,

b) organizowanie i utrzymywanie Systemu Wykrywania i Alarmowania,

c) szkolenia, ćwiczenia i treningi z zakresu OC,

d) planowanie przedsięwzięć do wypełniania zadań humanitarnych mających na celu ochronę ludności cywilnej przed niebezpieczeństwami w wyniku działań zbrojnych,

7) realizacja zadań w zakresie zarządzania kryzysowego:

a) planowanie cywilne,

b) zapewnienie monitorowania zagrożeń na terenie gminy,

c) organizowanie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,

d) opracowywanie planów zarządzania kryzysowego,

e) wsparcie funkcjonowania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,

8) realizowanie zadań związanych z ochroną przeciwpożarową, współpraca z jednostkami ochotniczej straży pożarnej,

a) współpraca w zakresie realizowanych zadań z Policją, Państwową Strażą Pożarną oraz Wojskowym Komendantem Uzupełnień,

b) sporządzanie spisów wyborców, wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,

c) współpraca z Krajowym Biurem Wyborczym w zakresie aktualizacji rejestru wyborców,

 

Pion Ochrony Informacji Niejawnych:

Stanowią:  Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych,  pracownik ds. prowadzenia Kancelarii Materiałów Niejawnych, Inspektor Bezpieczeństwa Teleinformatycznego, Administrator Systemu

1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,

2) kontrola ochrony informacji niejawnych, przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, okresowa kontrola ewidencji materiałów i obiegu dokumentów,

3) szkolenie pracowników Urzędu w zakresie ochrony informacji niejawnych,

4) opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,

5) prowadzenie Kancelarii Materiałów Niejawnych.

 

Urząd Stanu Cywilnego:

1) rejestracja stanu cywilnego w zakresie urodzeń, małżeństw i zgonów,

2) sporządzanie odpisów aktów stanu cywilnego, wydawanie zaświadczeń,

3) organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego,

4) przyjmowanie oświadczeń o zawarciu małżeństwa przez Kierownikiem (Zastępcą) Urzędu Stanu Cywilnego,

5) organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego,

6) załatwianie spraw w zakresie zmiany imienia lub nazwiska,

7) wprowadzanie danych i aktualizacja rejestru PESEL w zakresie ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego.

 

 

 

 

 

drukuj pobierz pdf    

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
E-Urząd
Rejestr informacji o Środowisku

Ogłoszenia i obwieszczenia »

BUDŻET OBYWATELSKI 2021

Młodzieżowy Zespół Doradczy Burmistrza Łobza

WYBORY UZUPEŁNIAJĄCE DO RADY MIEJSKIEJ W ŁOBZIE OKRĘG NR 2

WYBORY UZUPEŁNIAJĄCE DO RADY MIEJSKIEJ W ŁOBZIE OKRĘG NR 10

Wybory Prezydenckie 2020

UZUPEŁNIAJĄCE WYBORY ŁAWNIKÓW

Powszechny Spis Rolny 2020

NARODOWY SPIS POWSZECHNY LUDNOŚCI I MIESZKAŃ W 2021