Wydział Spraw Obywatelskich
Kierownik Wydziału: p. Zbigniew Gromek bezpośredni (91) 397-61-64, centrala (91) 397-40-01/02 e-mail; dowody@lobez.pl, ewid@lobez.pl, usc@lobez.pl, zk@lobez.pl
Zadania Wydziału:
1) realizacja zadań związanych z ewidencją ludności: a) meldowanie osób w tym cudzoziemców, na pobyt czasowy i stały, b) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach meldunkowych, c) weryfikacja i aktualizacja danych osobowych mieszkańca w rejestrze PESEL, d) wystawianie zaświadczeń z rejestru mieszkańców, e) udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców, f) sporządzanie wykazów dzieci objętych obowiązkiem szkolnym, 2) realizacja zadań związanych z wydawaniem dowodów osobistych: a) przyjmowanie i rejestrowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych, sprawdzanie zapisów pod kątem ich zgodności z USC i rejestrem mieszkańców, b) wydawanie nowych dowodów osobistych, c) wprowadzanie wydanych dowodów do rejestru Systemu Rejestrów Państwowych, d) prowadzenie i aktualizacja rejestru wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, e) prowadzenie rejestru i wydawanie zaświadczeń o utracie dokumentów, f) prowadzenie archiwum kopert dowodowych wydanych dokumentów tożsamości, 3) załatwianie spraw z zakresu ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, 4) załatwianie spraw z zakresu ustawy prawo o zgromadzeniach, 5) realizacja zadań w zakresie spraw obronnych: a) planowanie obronne, b) organizowanie i utrzymywanie systemu kierowania obronnością w Gminie, a w szczególności stałego dyżuru i stanowiska kierowania, c) organizowanie akcji kurierskiej w Gminie, d) planowanie i nakładanie na terenie Gminy obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony, e) przygotowanie rezerw osobowych na potrzeby obronności, w szczególności prowadzenie rejestracji osób podlegających kwalifikacji wojskowej i przygotowania kwalifikacji wojskowej, f) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem osób od pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, g) przygotowanie publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne, h) planowanie i organizowanie szkolenia obronnego, i) kontrola wykonywanych zadań obronnych. 6) realizacja zadań w zakresie obrony cywilnej: a) opracowanie planów Obrony Cywilnej, b) organizowanie i utrzymywanie Systemu Wykrywania i Alarmowania, c) szkolenia, ćwiczenia i treningi z zakresu OC, d) planowanie przedsięwzięć do wypełniania zadań humanitarnych mających na celu ochronę ludności cywilnej przed niebezpieczeństwami w wyniku działań zbrojnych, 7) realizacja zadań w zakresie zarządzania kryzysowego: a) planowanie cywilne, b) zapewnienie monitorowania zagrożeń na terenie gminy, c) organizowanie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia, d) opracowywanie planów zarządzania kryzysowego, e) wsparcie funkcjonowania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, 8) realizowanie zadań związanych z ochroną przeciwpożarową, współpraca z jednostkami ochotniczej straży pożarnej, a) współpraca w zakresie realizowanych zadań z Policją, Państwową Strażą Pożarną oraz Wojskowym Komendantem Uzupełnień, b) sporządzanie spisów wyborców, wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania, c) współpraca z Krajowym Biurem Wyborczym w zakresie aktualizacji rejestru wyborców,
Pion Ochrony Informacji Niejawnych: Stanowią: Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych, pracownik ds. prowadzenia Kancelarii Materiałów Niejawnych, Inspektor Bezpieczeństwa Teleinformatycznego, Administrator Systemu 1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, 2) kontrola ochrony informacji niejawnych, przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, okresowa kontrola ewidencji materiałów i obiegu dokumentów, 3) szkolenie pracowników Urzędu w zakresie ochrony informacji niejawnych, 4) opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji, 5) prowadzenie Kancelarii Materiałów Niejawnych.
Urząd Stanu Cywilnego: 1) rejestracja stanu cywilnego w zakresie urodzeń, małżeństw i zgonów, 2) sporządzanie odpisów aktów stanu cywilnego, wydawanie zaświadczeń, 3) organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego, 4) przyjmowanie oświadczeń o zawarciu małżeństwa przez Kierownikiem (Zastępcą) Urzędu Stanu Cywilnego, 5) organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego, 6) załatwianie spraw w zakresie zmiany imienia lub nazwiska, 7) wprowadzanie danych i aktualizacja rejestru PESEL w zakresie ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego.
| |