Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Łobzie
Bip - Strona główna

Urząd Miejski

Burmistrz

Kontakt

Budżet

Poradnik petenta (Procedury załatwiania spraw )

Interpretacje podatkowe »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Rada Miejska

Interpelacje i zapytania radnych »

Miejska Rada Oświaty

Jednostki Pomocnicze

Gminne jednostki organizacyjne

Zamówienia publiczne

Nieruchomości

Zapytania ofertowe »

Gospodarowanie zużytymi lub zbędnymi składnikami majatku ruchomego Gminy Łobez »

Informacje, komunikaty

Obwieszczenia w sprawie wydania decyzji środowiskowych

Obwieszczenia w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego »

Decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzje o warunkach zabudowy, poprzedzone decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach »

Ochrona Środowiska

Planowanie przestrzenne »

Plan zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Łobez

Ochrona danych osobowych

Mienie komunalne

Prawo lokalne

Oświadczenia majątkowe

Dzienniki Ustaw, Monitory Polskie, Dzienniki Urzędowe

Stypendia szkolne

Zachodniopomorska karta rodziny i karta seniora

Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Współpraca z organizacjami pozarządowmi

Mapa aktywności organizacji pozarządowych

Rejestry i Ewidencje

Elektroniczna skrzynka podawcza

Objaśnienia skrótów

Ponowne wykorzystywanie

Podstawowa kwota dotacji dla szkół i przedszkoli

Działalność lobbingowa »

Petycje »

Informacja o polowaniach zbiorowych

Raport o stanie Gminy Łobez »

Dostępność

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » NIERUCHOMOŚCI - POZOSTAŁE SPRAWY » PODZIAŁY NIERUCHOMOŚCI
A A A

NIERUCHOMOŚCI - POZOSTAŁE SPRAWY: PODZIAŁY NIERUCHOMOŚCI

 

 

obrazek 

 

Urząd Miejski w Łobzie, ul. Niepodległości 13

tel.: (091) 3974001(02), fax.: (091) 3974373,

e-mail: lobez@lobez.pl

www.lobez.pl

 

 

Podziały nieruchomości

 

 

PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r. poz. 65z późn. zm.),
  • § Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 268, poz. 2663),
  • § Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.)

 

I. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Formularze wniosków można otrzymać w pokoju nr 10 Urzędu Miejskiego.

Wnioski przyjmowane są w Sekretariacie Urzędu Miejskiego.

II. WYMAGANE DOKUMENTY

- wniosek,

- dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości – odpis z KW,

- wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującą nieruchomość podlegającą podziałowi,

- decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku
o podział, obowiązującą w dniu złożenia wniosku) - w przypadku braku planu miejscowego – jeżeli nieruchomość jest położona na obszarze nieobjętym obowiązkiem sporządzenia tego planu, podziału można dokonać, jeżeli jest zgodny z warunkami określonymi w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

- pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział nieruchomości , w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków,

- wstępny projekt podziału,

- protokół z przyjęcia granic nieruchomości,

- wykaz zmian danych ewidencyjnych,

- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,

- mapę z projektem podziału.

III. OPŁATY

Nie podlega opłacie skarbowej (art. 2 ust. 1 pkt 1, litera h).

IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA

Wszczęcie postępowania administracyjnego na podstawie art. 61 § 4 kpa oraz poinformowanie stron na podstawie art. 9 i art. 10 § 1 kpa o możliwości składania wyjaśnień i zapoznania się ze zgromadzonym materiałem dowodowym.

Wydanie decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości.

V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Do 30 dni

VI. TRYB ODWOŁAWCZY

Od niniejszej decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczegow Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Łobza w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.

Z dniem doręczenia Burmistrzowi Łobza oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

VII. INFORMACJE DODATKOWE

Podanie we wniosku numeru telefonu umożliwi wyjaśnienie wątpliwości dotyczących sprawy.

VIII. OSOBA ZAŁATWIEJĄCA SPRAWĘ

Wydział Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami

Katarzyna Danylczak – Inspektor Wydziału – pokój 10, tel. (091) 397-61-71.

 

drukuj pobierz pdf    

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
E-Urząd
Rejestr informacji o Środowisku

Ogłoszenia i obwieszczenia »

BUDŻET OBYWATELSKI 2021

Młodzieżowy Zespół Doradczy Burmistrza Łobza

WYBORY UZUPEŁNIAJĄCE DO RADY MIEJSKIEJ W ŁOBZIE OKRĘG NR 2

WYBORY UZUPEŁNIAJĄCE DO RADY MIEJSKIEJ W ŁOBZIE OKRĘG NR 10

Wybory Prezydenckie 2020

UZUPEŁNIAJĄCE WYBORY ŁAWNIKÓW

Powszechny Spis Rolny 2020

NARODOWY SPIS POWSZECHNY LUDNOŚCI I MIESZKAŃ W 2021