Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Łobzie
Bip - Strona główna

Urząd Miejski

Burmistrz

Kontakt

Budżet

Poradnik petenta (Procedury załatwiania spraw )

Interpretacje podatkowe »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Rada Miejska

Interpelacje i zapytania radnych »

Miejska Rada Oświaty

Jednostki Pomocnicze

Gminne jednostki organizacyjne

Zamówienia publiczne

Nieruchomości

Zapytania ofertowe »

Gospodarowanie zużytymi lub zbędnymi składnikami majatku ruchomego Gminy Łobez »

Informacje, komunikaty

Obwieszczenia w sprawie wydania decyzji środowiskowych

Obwieszczenia w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego »

Decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzje o warunkach zabudowy, poprzedzone decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach »

Ochrona Środowiska

Planowanie przestrzenne »

Plan zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Łobez

Ochrona danych osobowych

Mienie komunalne

Prawo lokalne

Oświadczenia majątkowe

Dzienniki Ustaw, Monitory Polskie, Dzienniki Urzędowe

Stypendia szkolne

Zachodniopomorska karta rodziny i karta seniora

Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Współpraca z organizacjami pozarządowmi

Mapa aktywności organizacji pozarządowych

Rejestry i Ewidencje

Elektroniczna skrzynka podawcza

Objaśnienia skrótów

Ponowne wykorzystywanie

Podstawowa kwota dotacji dla szkół i przedszkoli

Działalność lobbingowa »

Petycje »

Informacja o polowaniach zbiorowych

Raport o stanie Gminy Łobez »

Dostępność

walidacja css walidacja html walidacja wcag

URODZENIA: REJESTRACJA URODZENIA

 

 

obrazek 

KARTA INFORMACYJNA

 

Urząd Miejski w Łobzie, ul. Niepodległości 13,   tel.  (91) 3974001(02), fax (91) 3974373

e-mail: lobez@lobez.pl, www.lobez.pl

Urząd Stanu Cywilnego

tel. (91) 397 46 78, usc@lobez.pl


Zgłoszenie urodzenia dziecka

 

1. WYMAGANE  DOKUMENTY  DO  ZAŁATWIENIA  SPRAWY:

- karta urodzenia noworodka przekazywana jest Kierownikowi USC przez szpital, w którym     dziecko się urodziło.

- protokół zgłoszenia urodzenia sporządzony jest w USC, a następnie podpisywany przez osobę zgłaszającą oraz Kierownika USC/Zastępcę Kierownika.

- zgłoszenia urodzenia dziecka dokonują matka lub ojciec dziecka (jeśli rodzice są małżeństwem) -  należy przygotować ważne dokumenty tożsamości obojga rodziców (dowód osobisty lub paszport) - do wglądu.

 2.    ZŁOŻENIE  WNIOSKU  DROGĄ  ELEKTRONICZNĄ:

Możliwa jest realizacja zgłoszenia urodzenia elektronicznie za pośrednictwem  ePUAP pod warunkami:

- posiadania profilu zaufanego ePUAP  lub podpisu kwalifikowanego lub e-Dowodu,

- uregulowana sytuacja pochodzenia dziecka (małżeństwo rodziców lub wcześniejszego uznania ojcostwa dziecka).

 3.    OPŁATY:

 Za sporządzenie aktu nie pobiera się opłaty po sporządzeniu wydaje się bezpłatnie 1 odpis skrócony aktu urodzenia,  za każdy następny odpis skrócony – 22 zł za każdy odpis zupełny – 33 zł.

Opłatę skarbową można uiścić: w kasie Urzędu Miejskiego w godz. 8.00-14.00   lub na konto:  

Bank spółdzielczy w Goleniowie oddział  Łobez

NR: 89937510382600483520000010

NR SWIFT      GBWCPLPP PL 89937510382600483520000010

4.    MIEJSCE  ZŁOŻENIA  DOKUMENTÓW:

Urząd Stanu Cywilnego 73-150 Łobez, ul. Niepodległości 13 w godzinach przyjęć interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30.

 

5. OSOBY  DO  KONTAKTU:

Magdalena Kowalec  (Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego), pok.30, tel.(91)3974678, usc@lobez.pl                                

6.    SPOSÓB  I  TERMIN  ZAŁATWIENIA:

W dniu zgłoszenia urodzenia zostaje sporządzony akt urodzenia, z którego wydawany jest bezpłatnie 1 odpis aktu. Przy zgłoszeniu zostaje nadany dziecku numer PESEL. 

7.    TRYB  ODWOŁAWCZY:

 Organem odwoławczym od wydanej decyzji Kierownika USC o odmowie przyjęcia oświadczenia od rodziców o nadaniu imienia/imion dziecku jest Wojewoda Zachodniopomorski za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

 8.    PODSTAWA  PRAWNA:

- Prawo o aktach stanu cywilnego – ustawa z dnia 28 listopada 2014r. r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 2224 z późn. zm.)

- Kodeks rodzinny i opiekuńczy  - ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. (Dz. U. z 2017 r. poz.682 z późn. zm.)

 9.    UWAGI:

Zgłoszenia urodzenia dziecka dokonuje się w terminie 21 dni od dnia sporządzenia karty urodzenia, a w przypadku gdy dziecko urodziło się martwe- w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty martwego urodzenia. Akt sporządza Urząd Stanu Cywilnego, na którego terenie urodziło się dziecko - niezależnie od miejsca zamieszkania rodziców.  Wybór imienia (imion) dziecka musi być uzgodniony przez oboje rodziców. Dziecku można nadać nie więcej niż dwa imiona przy czym żadne z wybranych imion nie może być w formie zdrobniałej, mieć charakteru ośmieszającego lub nieprzyzwoitego. Wybrane imię może mieć obce pochodzenie niezależnie od obywatelstwa  i narodowości rodziców dziecka. Rejestracja noworodka urodzonego w Łobzie w celu sporządzenia aktu urodzenia (w tym nadanie imienia dziecku i numeru PESEL). Zgłoszenie urodzenia dziecka w USC zastępuje zameldowanie. 

Opracowała

Magdalena Kowalec

 

 

 

 

drukuj pobierz pdf    

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
E-Urząd
Rejestr informacji o Środowisku

Ogłoszenia i obwieszczenia »

BUDŻET OBYWATELSKI 2021

Młodzieżowy Zespół Doradczy Burmistrza Łobza

WYBORY UZUPEŁNIAJĄCE DO RADY MIEJSKIEJ W ŁOBZIE OKRĘG NR 2

WYBORY UZUPEŁNIAJĄCE DO RADY MIEJSKIEJ W ŁOBZIE OKRĘG NR 10

Wybory Prezydenckie 2020

UZUPEŁNIAJĄCE WYBORY ŁAWNIKÓW

Powszechny Spis Rolny 2020

NARODOWY SPIS POWSZECHNY LUDNOŚCI I MIESZKAŃ W 2021