1. WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- karta urodzenia noworodka przekazywana jest Kierownikowi USC przez szpital, w którym dziecko się urodziło.
- protokół zgłoszenia urodzenia sporządzony jest w USC, a następnie podpisywany przez osobę zgłaszającą oraz Kierownika USC/Zastępcę Kierownika.
- zgłoszenia urodzenia dziecka dokonują matka lub ojciec dziecka (jeśli rodzice są małżeństwem) - należy przygotować ważne dokumenty tożsamości obojga rodziców (dowód osobisty lub paszport) - do wglądu.
2. ZŁOŻENIE WNIOSKU DROGĄ ELEKTRONICZNĄ:
Możliwa jest realizacja zgłoszenia urodzenia elektronicznie za pośrednictwem ePUAP pod warunkami:
- posiadania profilu zaufanego ePUAP lub podpisu kwalifikowanego lub e-Dowodu,
- uregulowana sytuacja pochodzenia dziecka (małżeństwo rodziców lub wcześniejszego uznania ojcostwa dziecka).
3. OPŁATY:
Za sporządzenie aktu nie pobiera się opłaty po sporządzeniu wydaje się bezpłatnie 1 odpis skrócony aktu urodzenia, za każdy następny odpis skrócony – 22 zł za każdy odpis zupełny – 33 zł.
Opłatę skarbową można uiścić: w kasie Urzędu Miejskiego w godz. 8.00-14.00 lub na konto:
Bank spółdzielczy w Goleniowie oddział Łobez
NR: 89937510382600483520000010
NR SWIFT GBWCPLPP PL 89937510382600483520000010
4. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Urząd Stanu Cywilnego 73-150 Łobez, ul. Niepodległości 13 w godzinach przyjęć interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30.
5. OSOBY DO KONTAKTU:
Magdalena Kowalec (Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego), pok.30, tel.(91)3974678, usc@lobez.pl
6. SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA:
W dniu zgłoszenia urodzenia zostaje sporządzony akt urodzenia, z którego wydawany jest bezpłatnie 1 odpis aktu. Przy zgłoszeniu zostaje nadany dziecku numer PESEL.
|