Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Łobzie
Bip - Strona główna

Urząd Miejski

Burmistrz

Kontakt

Budżet

Poradnik petenta (Procedury załatwiania spraw )

Interpretacje podatkowe »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Rada Miejska

Interpelacje i zapytania radnych »

Miejska Rada Oświaty

Jednostki Pomocnicze

Gminne jednostki organizacyjne

Zamówienia publiczne

Nieruchomości

Zapytania ofertowe »

Gospodarowanie zużytymi lub zbędnymi składnikami majatku ruchomego Gminy Łobez »

Informacje, komunikaty

Obwieszczenia w sprawie wydania decyzji środowiskowych

Obwieszczenia w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego »

Decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzje o warunkach zabudowy, poprzedzone decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach »

Ochrona Środowiska

Planowanie przestrzenne »

Plan zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Łobez

Ochrona danych osobowych

Mienie komunalne

Prawo lokalne

Oświadczenia majątkowe

Dzienniki Ustaw, Monitory Polskie, Dzienniki Urzędowe

Stypendia szkolne

Zachodniopomorska karta rodziny i karta seniora

Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Współpraca z organizacjami pozarządowmi

Mapa aktywności organizacji pozarządowych

Rejestry i Ewidencje

Elektroniczna skrzynka podawcza

Objaśnienia skrótów

Ponowne wykorzystywanie

Podstawowa kwota dotacji dla szkół i przedszkoli

Działalność lobbingowa »

Petycje »

Informacja o polowaniach zbiorowych

Raport o stanie Gminy Łobez »

Dostępność

walidacja css walidacja html walidacja wcag

ZGON: Sporządzenie aktu zgonu

 

 

obrazek 

 

KARTA INFORMACYJNA

 

Urząd Miejski w Łobzie, ul. Niepodległości 13,

tel.  (091) 3974001(02), fax (091) 3974373

e-mail: lobez@lobez.pl  www.lobez.pl

Urząd Stanu Cywilnego

tel. (91) 397 46 78, usc@lobez.pl

 

Sporządzenie aktu zgonu

 

  

1. WYMAGANE  DOKUMENTY  DO  ZAŁATWIENIA  SPRAWY:

1. Dowód osobisty osoby zmarłej

2. Dokument tożsamości współmałżonka osoby zmarłej– do wglądu.

3. Karta zgonu wydana przez podmiot wykonujący działalność leczniczą

4. Dokument  tożsamości osoby zgłaszającej zgon – do wglądu.

5. Podpisane pełnomocnictwo jeśli zgłoszenie zgonu następuje przez pełnomocnika. 

2. ZŁOŻENIE  WNIOSKU  DROGĄ  ELEKTRONICZNĄ:

 Brak możliwości złożenia wniosku drogą elektroniczną.

3. OPŁATY:

Za sporządzenie aktu – nie pobiera się opłaty, po sporządzeniu aktu wydaje się bezpłatnie 1 odpis skrócony za każdy następny odpis skrócony aktu zgonu – 22 zł za każdy odpis zupełny aktu zgonu  33 zł, 

                                  

Opłatę skarbową można uiścić: w kasie Urzędu Miejskiego w godz. 8.00-14.00  lub na konto:  

BANK SPÓŁDZIELCZY W GOLENIOWIE ODDZIAŁ  ŁOBEZ

NR: 89937510382600483520000010

NR SWIFT GBWCPLPP PL 89937510382600483520000010

4. MIEJSCE  ZŁOŻENIA  DOKUMENTÓW:

Urząd Stanu Cywilnego 73-150 Łobez, ul. Niepodległości 13 w godzinach przyjęć interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30.

5. OSOBY  DO  KONTAKTU:

 Magdalena Kowalec (Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego), pok. 30, tel. (91) 397 46 78, usc@lobez.pl.

6. SPOSÓB  I  TERMIN  ZAŁATWIENIA:

Akt zgonu sporządza się w dniu, w którym dokonano zgłoszenia zgonu. Z urzędu wydaje się 1 bezpłatny odpis skrócony aktu.  

7. TRYB  ODWOŁAWCZY:

Nie przysługuje.

 8. PODSTAWA  PRAWNA:

- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2018, poz. 2224 z poź. zm.)

9. UWAGI:

Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu. Zgłoszenia zgonu może dokonać podmiot uprawniony do pochówku na podstawie art. 10 ust. ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. 2017, poz. 912 późn. zm) - Prawo pochowania zwłok ludzkich ma najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej, a mianowicie: pozostały małżonek(ka), krewni zstępni (dzieci, wnukowie), krewni wstępni (rodzice, dziadkowie),  krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa, powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.  Prawo pochowania zwłok przysługuje również osobom, które do tego dobrowolnie się zobowiążą. Zgłoszenia zgonu można dokonać przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo musi podpisać osoba uprawniona do pochówku. Akt zgonu sporządza Urząd Stanu Cywilnego, na którego terenie nastąpił zgon (niezależnie od miejsca zamieszkania osoby zmarłej), zgodnie z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych  (Dz. U z 2019 poz.653 z późn. zm.) dowód osobisty podlega unieważnieniu w razie zgonu jego posiadacza. - upoważniony pracownik urzędu stanu cywilnego, któremu osoba zgłaszająca zgon przedłożyła dowód osobisty osoby zmarłej, dokonuje odpowiedniego unieważnienia dokumentu, a następnie zwraca unieważniony dokument osobie zgłaszającej zgon (§23 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. - Dz. U. 2019 poz. 224). -  zgodnie z ustawą z 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1919 z późn. zm.), dokumenty paszportowe w okresie ważności stanowią własność Rzeczypospolitej Polskiej. Osoba zgłaszająca zgon lub inna osoba posiadająca dokument paszportowy osoby zmarłej jest obowiązana do zwrotu tego dokumentu kierownikowi urzędu stanu cywilnego, właściwemu do sporządzenia aktu zgonu, lub organowi paszportowemu.

Opracowała

Magdalena Kowalec

 

drukuj pobierz pdf    

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
E-Urząd
Rejestr informacji o Środowisku

Ogłoszenia i obwieszczenia »

BUDŻET OBYWATELSKI 2021

Młodzieżowy Zespół Doradczy Burmistrza Łobza

WYBORY UZUPEŁNIAJĄCE DO RADY MIEJSKIEJ W ŁOBZIE OKRĘG NR 2

WYBORY UZUPEŁNIAJĄCE DO RADY MIEJSKIEJ W ŁOBZIE OKRĘG NR 10

Wybory Prezydenckie 2020

UZUPEŁNIAJĄCE WYBORY ŁAWNIKÓW

Powszechny Spis Rolny 2020

NARODOWY SPIS POWSZECHNY LUDNOŚCI I MIESZKAŃ W 2021