PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.z 2019 r., poz. 2010 z późn. zm.),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. Z 2019r., poz.100 z późn. zm.),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz 2096 z późn. zm.),
- Uchwała Rady Miejskiej w Łobzie w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie GMINY ŁOBEZ,
- Zarządzenie Burmistrza Łobza w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Łobez.
I. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Druki wniosków można otrzymać w Biurze Obsługi Interesanta, bądź pobrać na stronie internetowej www.bip.lobez.pl.
Wniosek o wydanie zezwolenia wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego przy ul. Niepodległości 13 w Łobzie, pokój nr 24 na I piętrze. Wnioski można również składać za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miejskiego w Łobzie poprzez stronę www.bip.lobez.pl
II. WYMAGANE DOKUMENTY
wzór wniosku -koncesja na opróżnianie zbiorników.doc
Wniosek o wydanie zezwolenia zawierający:
- Imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się
o zezwolenie oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP).
- Określenie przedmiotu i obszaru działalności.
- Określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem.
- Informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem.
- Proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności.
- Określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.
Przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie powinien dodatkowo we wniosku określić:
- rodzaje nieczystości odbieranych od właścicieli nieruchomości,
- w przypadku działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych udokumentować gotowość ich odbioru przez stację zlewną(umowa zawarta z właścicielem stacji zlewnej).
Załączniki do wniosku:
- zaświadczenie o braku zaległości podatkowych.
- zaświadczenie o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
III. OPŁATA SKARBOWA:
Opłatę skarbową w wysokości:
- 107 zł - za zezwolenie na wykonywanie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- 107 zł - za zezwolenie na wykonywanie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
- 214 zł - w przypadku, gdy zezwolenie wydaje się na działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych
i transportu nieczystości ciekłych,
wnosi się w kasie Urzędu Miejskiego w Łobzie lub na konto: Bank Spółdzielczy O/Łobez: 89937510382600483520000010.
IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA:
l W przypadku braków we wniosku, przedsiębiorca zostanie wezwany do uzupełnienia brakujących dokumentów wymaganych do wykonywania działalności objętej zezwoleniem poświadczających, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa w wyznaczonym terminie.
l Dokonanie kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem.
l Wydanie zezwolenia, którego forma w przypadku zgody jak i odmowy jego wydania, ma formę decyzji Burmistrza Łobza.
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
- 1 miesiąc, w przypadku postępowania wyjaśniającego,
- 2 miesiące, w przypadku postępowania szczególnie skomplikowanego.
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Łobza w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
VII. INFORMACJE DODATKOWE
Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać informacje dodatkowe od wnioskodawcy może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.
VIII.OSOBA ZAŁATWIAJĄCA SPRAWĘ (ODPOWIEDZIALNY ZA PROCES)
Inspektor Wydziału Infrastruktury Komunalnej i Ochrony Środowiska - Małgorzata Muszyńska -Rudzka – pokój nr 8, tel. 091 397 6169.
|