Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Łobzie
Bip - Strona główna

Urząd Miejski

Burmistrz

Kontakt

Budżet

Poradnik petenta (Procedury załatwiania spraw )

Interpretacje podatkowe »

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze »

Rada Miejska

Interpelacje i zapytania radnych »

Miejska Rada Oświaty

Jednostki Pomocnicze

Gminne jednostki organizacyjne

Zamówienia publiczne

Nieruchomości

Zapytania ofertowe »

Gospodarowanie zużytymi lub zbędnymi składnikami majatku ruchomego Gminy Łobez »

Informacje, komunikaty

Obwieszczenia w sprawie wydania decyzji środowiskowych

Obwieszczenia w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego »

Decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzje o warunkach zabudowy, poprzedzone decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach »

Ochrona Środowiska

Planowanie przestrzenne »

Plan zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Łobez

Ochrona danych osobowych

Mienie komunalne

Prawo lokalne

Oświadczenia majątkowe

Dzienniki Ustaw, Monitory Polskie, Dzienniki Urzędowe

Stypendia szkolne

Zachodniopomorska karta rodziny i karta seniora

Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Współpraca z organizacjami pozarządowmi

Mapa aktywności organizacji pozarządowych

Rejestry i Ewidencje

Elektroniczna skrzynka podawcza

Objaśnienia skrótów

Ponowne wykorzystywanie

Podstawowa kwota dotacji dla szkół i przedszkoli

Działalność lobbingowa »

Petycje »

Informacja o polowaniach zbiorowych

Raport o stanie Gminy Łobez »

Dostępność

walidacja css walidacja html walidacja wcag

WYMELDOWANIA I ZAMELDOWANIA: WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO I CZASOWEGO W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ

 

 

KARTA PRZEBIEGU PROCESU

 Urząd Miejski w Łobzie, ul. Niepodległości 13

tel.: (091) 3974001(02), fax.: (091) 3974373,

e-mail: lobez@lobez.pl

www.lobez.pl

 

Wydział Spraw Obywatelskich

WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO LUB CZASOWEGO POWYŻEJ 3 MIESIĘCY W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ

 

PODSTAWA PRAWNA

 

- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r. poz. 1397),

- Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 poz. 2096)

- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 poz. 1000 z póżn zm.),

 

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

 

Każdy polski obywatel, który opuszcza swoje miejsce pobytu stałego musi wymeldować się najpóźniej w dniu, w którym wyprowadza się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały. Podobnie jest w przypadku wyprowadzki z miejsca pobytu czasowego - jeżeli osoba wyprowadzi się przed upływem zadeklarowanego terminu pobytu, musi ten fakt zgłosić w urzędzie.

Jeżeli jednak, pomimo wyprowadzki osoba nie wymeldowała się z pobytu stałego lub czasowego, albo dana osoba pomimo zameldowania nie mieszkała i nie mieszka nadal pod wskazanym adresem, z wnioskiem o wymeldowanie może wystąpić ten, kto jest właścicielem danego mieszkania czy domu, lub posiada inny dokument potwierdzający jego prawo do lokalu lub nieruchomości.

Na podstawie wniosku urząd podejmie postępowanie administracyjne, które zakończone zostanie wydaniem odpowiedniej decyzji. Po złożeniu wniosku, zostanie on sprawdzony. Jeśli nie będzie kompletny, wnioskodawca zostanie wezwany do jego uzupełnienia. Gdy  wniosek będzie już kompletny, przeprowadzone będzie szczegółowe postępowanie wyjaśniające. W trakcie tego postępowania m.in. zostaną przesłuchane jego strony. Mogą być również przesłuchani świadkowie w celu potwierdzenia, że osoba, która ma być wymeldowana nie mieszka już pod danym adresem, a także przeprowadzone oględziny lokalu. Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów. W przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu, o czym urząd zawiadomi pisemnie.

Wniosek wraz z załącznikami składa się w formie papierowej w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Łobzie, ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez, pokój nr 24.

Wniosek można również złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej na stronie www.bip.lobez.pl lub Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej na stronie http://epuap.gov.pl

 

WYMAGANE DOKUMENTY

- wniosek o wymeldowanie osoby z pobytu stałego lub czasowego. We wniosku należy podać własne dane teleadresowe, dane osoby, która ma być wymeldowana, a także możliwie jak najpełniej opisać, kiedy i w jakich okolicznościach ta osoba wyprowadziła się. Jeśli znany jest aktualny adres lub numer telefonu tej osoby należy podać je we wniosku. Pomoże to szybciej nawiązać kontakt z osobą, która ma zostać wymeldowana, co może przyspieszyć zakończenie sprawy,

- dowód opłaty skarbowej,

- kopia dokumentu potwierdzające prawo do lokalu, np. akt własności budynku/lokalu (wypis z księgi wieczystej z działów I i II księgi lub akt notarialny), decyzja administracyjna lub w przypadku dziedziczenia dodatkowo prawomocne orzeczenie sądu lub akt poświadczenia dziedziczenia sporządzony przez notariusza potwierdzający nabycie spadku,

- pełnomocnictwo - w przypadku, gdy brak jest możliwości osobistego udziału w prowadzonym postępowaniu administracyjnym i do reprezentowania wyznacza się pełnomocnika;

- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł za dokument potwierdzający udzielone  pełnomocnictwo (od pełnomocnictwa udzielnego każdej wskazanej osobie). W przypadku, kiedy będzie to ojciec, matka, brat, siostra, babcia, dziadek, mąż, lub żona, nie trzeba za to płacić.

 

OPŁATY

Opłata skarbowa wynosi 10 zł

Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Łobzie, pok. nr 43 lub na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Goleniowie Oddział Łobez nr: 89937510382600483520000010.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów. W przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu, o czym urząd zawiadomi pisemnie.

TRYB ODWOŁAWCZY

W przypadku wydania decyzji odmownej służy odwołanie do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecienie za pośrednictwem Burmistrza Łobza w terminie 14 dni od daty jej doręczenia

OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA ZAŁATWIENIE SPRAWY:

Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Łobzie, ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez, Inspektor Anna Wróbel (pokój nr 35), tel. (0-91) 397 61 53

 

 

drukuj pobierz pdf    

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
E-Urząd
Rejestr informacji o Środowisku

Ogłoszenia i obwieszczenia »

BUDŻET OBYWATELSKI 2021

Młodzieżowy Zespół Doradczy Burmistrza Łobza

WYBORY UZUPEŁNIAJĄCE DO RADY MIEJSKIEJ W ŁOBZIE OKRĘG NR 2

WYBORY UZUPEŁNIAJĄCE DO RADY MIEJSKIEJ W ŁOBZIE OKRĘG NR 10

Wybory Prezydenckie 2020

UZUPEŁNIAJĄCE WYBORY ŁAWNIKÓW

Powszechny Spis Rolny 2020

NARODOWY SPIS POWSZECHNY LUDNOŚCI I MIESZKAŃ W 2021