PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 15 listopada 1984r o podatku rolnym /tekst jednolity: Dz.U. z 2019r poz. 1256 ze zm./
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r - Ordynacja podatkowa / tekst jednolity Dz.U. z 2019r poz. 900ze zm./
Uchwała Rady Miejskiej w Łobzie w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa do obliczenia podatku rolnego lub Komunikat Prezes GUS
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny Dz.U.2019.1105 z dnia 14.06.2019 r.
I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Podatnik jest zobowiązany do złożenia informacji w sprawie podatku. W przypadku nie dopełnienia tego obowiązku zostaje wezwany do przedłożenia dokumentów. Formularze informacji podatkowej można otrzymać w Biurze Obsługi Interesantów, w pokoju 41 bądź pobrać ze strony internetowej www.bip.lobez.pl.
Formularze podatkowe przyjmowane są w sekretariacie Urzędu Miejskiego lub w pokoju nr 41. Informacje można również składać za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miejskiego w Łobzie poprzez stronę www.bip.lobez.pl
IR-1 INFORMACJA O GRUNTACH.pdf
ZIR-1 ZAŁĄCZNIK DO INFORMACJI O GRUNTACH - DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA PODLEGAJĄCYCH OPODATKOWANIU.pdf
ZIR-2 ZAŁĄCZNIK DO INFORMACJI O GRUNTACH - DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA ZWOLNIONYCH Z OPODATKOWANIA.pdf
ZIR-3 ZAŁĄCZNIK DO INFORMACJI O GRUNTACH - DANE POZOSTAŁYCH PODATNIKÓW.pdf
II. WYMAGANE DOKUMENTY
Wypełniony formularz z załącznikami - informacji na podatek rolny.
Dowody potwierdzające prawo własności, posiadania, użytkowania nieruchomości np. akt notarialny, wypis z ksiąg wieczystych, umowa dzierżawy
III. OPŁATY
Nie podlega opłacie.
IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA
Po złożeniu wypełnionej informacji następuje wydanie decyzji, która doręczona jest podatnikowi
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
30 dni
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie od decyzji ustalającej wysokość podatku wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
VII. INFORMACJE DODATKOWE
- Podanie we wniosku numeru telefonu może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.
- W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę, podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy /zgodnie z art.140 ustawy -Ordynacja podatkowa/.
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia
VIII.OSOBA ZAŁATWIEJĄCA SPRAWĘ ( ODPOWIEDZIALNY ZA PROCES)
Wydział Finansowo - Budżetowy- inspektor ds. wymiaru podatków Małgorzata Mosiądz, pokój nr 41, tel. tel. 091 397 61 50
|