PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r o podatkach i opłatach lokalnych / tekst jednolity Dz.U. z 2019 r.poz. 1170 z późn. zm.
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r - Ordynacja podatkowa / tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz.Nr 900 z późn. zm./
Uchwała Rady Miejskiej w Łobzie w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych.
Uchwała Nr XVI/115/2019 Rady Miejskiej w Lobzie z dnia 29 listopada 2019 r. w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych.
Uchwała nr XXXIV.282.S. z dnia 17 grudnia 2019 r. w sprawie stwierdzenia nieważności części uchwały Nr XVI/115/2019 Rady Miejskiej w Łobzie z 29 listopada 2019 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
Uchwala NR XXV/185/2016 Rady Miejskiej w Łobzie z dnia 29 listopada 2016 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
I. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Formularze deklaracji podatkowej na podatek od środków transportowych wraz z załącznikami można otrzymać w Biurze Obsługi Interesantów lub w pokoju 42.
Deklaracje podatkowe przyjmowane są w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Łobzie lub w pokoju nr 42. Deklaracje można również składać za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Miejskiego w Łobzie poprzez stronę www.bip.lobez.pl.
II. WYMAGANE DOKUMENTY
Wypełniony formularz deklaracji wraz z załącznikami na podatek od środków transportowych na bieżący rok.
W przypadku zmiany zadeklarowanego wcześniej podatku – kopia dowodu rejestracyjny pojazdu, kopia umowy kupna – sprzedaży pojazdu
III. OPŁATY
Nie podlega opłacie.
IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA
Po złożeniu wypełnionej deklaracji jest ona wprowadzana do ewidencji podatkowej i na tej podstawie zostaje wymierzona wysokość podatku.
V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 15 lutego każdego roku oraz w terminie 14-stu dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń mających wpływ na wysokość podatku
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przewiduje się trybu odwoławczego, gdyż podatnik sam składa deklaracje na podatek, na podstawie której następuje wymiar podatku (bez wydania decyzji).
VII. INFORMACJE DODATKOWE
1) W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia
2) Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.
VIII.OSOBA ZAŁATWIEJĄCA SPRAWĘ ( ODPOWIEDZIALNY ZA PROCES)
Wydział Finansowo - Budżetowy- inspektor ds. wymiaru podatków Agnieszka Jesionek, pokój nr 42, tel. tel. 091 397 40 03
|