|
KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miejski w Łobzie, ul. Niepodległości 13
Wydział Infrastruktury Komunalnej i Ochrony Środowiska
tel.: (91) 3974001(02), fax.: (91) 3974373,
e-mail: lobez@lobez.pl; www.lobez.pl
|
ODROCZENIE TERMINU PŁATNOŚCI, ROZŁOŻENIE NA RATY, UMORZENIE ZALEGŁOŚCI W OPŁATACH ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
– OSOBY FIZYCZNE I PRAWNE
|
Podstawa prawna
|
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (T.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 613; zm.: Dz. U. z 2014 r. poz. 183 i poz. 1215 oraz z 2015 r. poz. 251, poz. 699, poz. 978, poz. 1197, poz. 1269 i poz. 1649, M. P. z 2015 r. poz. 722 i poz. 723.)
|
Opis sprawy
|
Umorzenie zaległości lub umorzenie odsetek za zwłokę w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi, może nastąpić na wniosek zainteresowanego w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych ważnym interesem, szczególnie trudną kondycją finansowo - ekonomiczną lub interesem publicznym.
Umorzenie zaległości lub odsetek za zwłokę w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi następuje w drodze decyzji administracyjnej.
|
Kogo dotyczy
|
1. Osób fizycznych
2. Jednostek organizacyjnych będących właścicielami, współwłaścicielami
użytkownikami wieczystymi oraz osobami posiadającymi nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu
3. Innych podmiotów władających nieruchomością
1. Wniosek podpisany osobiście bądź przez pełnomocnika.
2. Dokumenty obrazujące sytuację finansową (odcinki rent, emerytur,
potwierdzenie wysokości zarobków, dokumenty dotyczące stałych
wydatków - rachunki za energię elektryczną, gaz, telefon, inne).
3. Oświadczenie o sytuacji materialnej zobowiązanego.
|
Wymagane dokumenty
|
Formularze/ Wnioski do pobrania
|
1. Wniosek
2. Oświadczenie o sytuacji materialnej
|
Opłaty
|
Brak opłaty
|
Jednostka/ osoba odpowiedzialna
|
Urząd Miejski w Łobzie – pok. Nr 7
Aleksandra Ozga - inspektor
Małgorzata Imińska- inspektor
|
Miejsce składania dokumentów
|
Urząd Miejski w Łobzie ul. Niepodległości 13; pok. Nr 7.
Sprawa załatwiana jest bez zbędnej zwłoki, o ile zostały złożone wszystkie dokumenty oraz urząd posiada wszystkie informacje niezbędne do jej załatwienia. Decyzja wydawana jest w terminie jednego miesiąca od daty złożenia wymaganych dokumentów, a w przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego w terminie dwóch miesięcy.
|
Termin załatwienia sprawy
|
Tryb odwoławczy
|
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie , za pośrednictwem Burmistrza Łobza w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Zgodnie z art. 37 ust 1, pkt 2 lit. f i g ustawy o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 ze zm.), zarząd jednostki samorządu terytorialnego podaje do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł oraz wykaz osób prawnych, fizycznych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej.
|
Uwagi i dodatkowe informacje
|
|
|