TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA
|
Administratorami są:
1.Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL,
2.Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.
W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ ewidencji ludności administratorem jest odpowiednio: Burmistrz Łobza, ul. Niepodległosci 13, 73-150 Łobez
|
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
|
1.Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL,
2.Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.
W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ ewidencji ludności administratorem jest odpowiednio: Burmistrz Łobza, ul. Niepodległosci 13, 73-150 Łobez
|
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
|
Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Siedziba: Urząd Miejski w Łobzie;
ul.Niepodległości 13; 73-150 Łobez
Tel. 91 397 40 01/02; e-mail: iod@lobez.pl
|
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
|
Unieważnienie dowodu osobistego z powodu:
- zmiany danych zawartych w dowodzie,
- zmiany wizerunku twarzy,
- uplywu terminu ważności dowodu,
- utraty obywatelstwa polskiego lub zgonu,
- brak możliwości identyfikacji i uwierzytelniania lub złożenia podpisu osobistego,
- brak certyfikatu identyfikacji i uwierzytelniania lub certyfikatu podpisu osobistego
- zgłoszenia do organu dowolnej gminy nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych
Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 653).
|
ODBIORCY DANYCH
|
Dane mogą być udostępniane zgodnie z przepisami ustawy o dowodach osobistych służbom, organom administracji publicznej, prokuraturze oraz innym podmiotom, jeżeli wykażą w tym interes prawny w otrzymaniu danych.
|
PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ
|
Konsulaty i Ambasady RP
|
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
|
Dane w rejestrze RDO będą przechowywane bezterminowo
|
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
|
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci
|
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
|
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
|
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
|
Wnioskodawca, System Rejestrów Państwowych „Żródło”
|
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH
|
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o dowodach osobistych.
|